Hoogrendementsglas garantie

Hoogrendementsglas garantie

Indien je beglazing binnen een bepaalde periode stuk gaat en je daar helemaal niets aan kan doen, of indien dit niet door allerlei natuurlijke verschijnselen komt heb je recht op vervanging van je hoogrendementsbeglazing.Op deze pagina vind je advies over hoe je je garantie op je isolatieglas zeker behoudt!



hoogrendementsglas garantie

Wat doen om hoogrendementsglas garantie te krijgen?

Belangrijk is dat je steeds het garantiebewijs, de factuur en de gegevens van de glaszetter goed bijhoudt! Alleen als je deze documenten kan voorleggen, kan je gebruik maken van garantie.

Zorg, vooraleer je contact opneemt met de glaszetter, ervoor dat je de productnaam en de productiedatum van het glas weet.
Meestal staat de productnaam en productiedatum van het glas op de glazen zelf. Zo weet je meteen van waar de beglazing afkomstig is en op welke datum deze is geproduceerd.

Als je dan uiteindelijk contact opneemt met de glaszetter: maak goede afspraken! Het zit immers zo dat defecten die binnen de garantie vallen ook kosten met zich mee kunnen brengen.

Hoe garantie voor hoogrendementsglas behouden?

Vanaf het moment dat de HR++ beglazing is geplaatst, krijg jij de taak om dit glas goed te onderhouden. Alleen bij goed onderhoud, maak je kans op hoogrendementsglas garantie.Belangrijk is dat je het schilderwerk, de kit en de beglazingsrubbers blijft onderhouden

Slecht onderhoud aan het raamkozijn verhoogt immers de kans op schade.
Indien dit regelmatig wordt nagekeken, maak jij nog steeds kans op de garantie!

garantie hoogrendementsglas

Duurtijd en voorwaarden van de garantie van isolatieglas

Gemiddeld wordt een periode van 10 jaar garantie op isolerend glas gegeven.
Belangrijk hierbij is evenwel dat de garantie niet van toepassing is op verminderde doorzichtigheid, inwendige aanslag, condensatie, stof of andere aantastingen van de coating tussen de verschillende glasbladen.

Om kans te maken op garantie moeten de glazen goed zijn geplaatst en moet je de glazen, zoals hierboven vermeldt, goed onderhouden.
Vervolgens wordt gekeken of de beschadiging het gevolg is van een productiefout, een plaatsingsfout of onvoldoende onderhoud.

Zowel bij de productiefout als de plaatsingsfout maak je kans om de kosten terug te vorderen.
Bij een productiefout krijg je nieuwe beglazing en een deel van de plaatsingskosten terug van de producent. Echter zal je hierbij nog steeds een deel van de kosten zelf moeten betalen.

Bij een plaatsingsfout is de glaszetter volledig aansprakelijk en zal hij alle kosten moeten dragen.

Indien er is vastgesteld dat de beschadiging het gevolg is van onvoldoende onderhoud, dan heb je minder geluk: de kosten zullen volledig aan jou worden toegeschreven.